Salgsklar Butik

For en butiksindehaver er det vigtigt at kunderne får den rette oplevelse – vi kalder det Salgsklar Butik – så kundens indkøbsoplevelse ikke spoleres af rodet og beskidt butik, manglende eller dårlige varer, mangelfuld eller forkert skiltning, medarbejdere, der ikke er servicemindede eller slet ikke til at få fat på. I bedste fald køber kunden kun det absolut nødvendige og i værste fald, er det sidste gang kunden er kommet i butikken.

 

Sammen kan vi udarbejde planer for daglige rutinetjek, der skal sikre, at alle rutiner overholdes, så dårlige oplevelser forebygges. Dog er det – uanset hvor gode de interne rutiner er – en rigtig god idé at lade eksterne konsulenter følge op på at det hele nu også er i orden. Det er det ikke nødvendigvis altid og derfor er det også vigtigt at få hurtige tilbagemeldinger på hvad der ikke er i orden.

 

Det er således også muligt at vurdere butikkerne forskellige niveauer og benchmarke dem mod hinanden. Ikke bare på de kontrollerede områder, men også i forhold til andre nøgletal som omsætning og indtjening.

 

Disse rutiner og værktøjer er blandt andet tilgængelige i vores detailanalyse værktøjer.